czwartek, 23 kwietnia 2015

PNĄCZA - powojniki, wiciokrzewy

PNĄCZA - wiciokrzew i powojniki
           piękny wiciokrzew pnie się po balustradach, ładnie przezimował i mimo że był sadzony jesienią jest już dość duży i okraszony dużą ilością liści; 

           inaczej rzecz ma się z powojnikami, powojniki wydawało się, że nie przeżyły zimy, natomiast wypuszczają one z ziemi młode, prężne łodyżki - ciemno-bordowej barwy łodygi to powojnik tangucki, ma on całkiem inne kwiaty, jest bardziej postrzępiony i jesienią ma pierzaste kuleczki, powojnik o zielonych łodyżkach to typowy, "standardowy",najbardziej popularny, zwykły powojnik Emotikon wink

           jak doczytałam powojniki swoim kwitnieniem obejmują miesiące od maja do października, dlatego mam nadzieję, że jesień będzie dla mnie łaskawa i pozwoli mi jeszcze w tym roku cieszyć się pięknem tych kwiatów Emotikon smilepowojnik obejmuje ok. 500 gatunków, z tego co zauważyłam to najbardziej popularny wśród naszych polskich ogrodów jest kolor fioletowy









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz ochotę zostaw kilka słów ;):)